Consumenten zijn steeds beter beschermd tegen beloftes die niet waar worden gemaakt. Andersom moeten welwillende leveranciers van condumentengoederen en -diensten ook kunnen rekenen op het goed fatsoen van de klant. Toch komt het nog steeds voor dat het gekochte product of de afgesproken dienst tegenvalt, of dat een betaling uitblijft. Kom je er onverhoopt niet uit met je leverancier of klant, dan kun je, al dan niet via de geschillencommissie van de branchevereniging, via mediation een oplossing voor het geschil vinden.
Zakelijke relaties kunnen vastlopen op een verschil van inzicht. Bijvoorbeeld omdat een contract ruimte laat voor interpretatie of gemaakte afspraken niet worden nagekomen. De gang naar de rechter is best ingrijpend. Met mediation is de kans groot dat de zakelijke relatie voor de toekomst functioneel hersteld wordt.
Mediation@Sea staat klaar voor beide partijen om te helpen gehoord te worden. Als je al met de gebakken peren zit, is het nog eens extra pijnlijk als je klacht niet serieus genomen wordt. Hoe kunnen we jullie beider belang het beste dienen zodat iedereen weer verder kan? Mediation biedt vaak de snelste weg naar de beste oplossing.